0

Don't let me go

FANFANFAN. Ja. Jag blir arg. Jag blir irriterad. Men jag är människa. Sitter nere och ska plugga, har blivit förfrågad hela kvällen när jag ska börja plugga. Så när jag väl ska sätta igång, ska sätta mig vid bordet. Får inte sitta där. Sätter mig på golvet i protest. Får inte sitta där. Ska sitta på mitt rum själv. Som vanligt. Sätter mig i rummet. Det blir ett jävla liv. Blir arg, uppskickad på mitt rum och på vägen sparkar jag av ren ilska till damsugaren så den smäller i nya kylen så det blir ett märke. Ja, jag var arg. Och nu komme jag få höra det så länge jag bor här. Så länge vi har den kylen. 
 
Det där om att jag blir uppskickad på mitt rum. Dem tycker jag låter för mycket. Visst, det kanske jag gör. 
 
Men sen om man frågar om jag inte kan få köpa en TV och ha på mitt rum, nej, jag vill inte att alla ska sitta på sina egna rum och titta på TV hela tiden, så vi inte umgås. Men sen när dem hade sitt gamla rum (Agnes rum) skaffade dem en TV. När dem flyttade ut därifrån lämnade dem kvar den där och köpte en ny till sitt eget rum. Men vi ska inte sitta på ett varsitt rum och kolla på TV. Kan någon få den ekvationen att gå ihop så får ni gärna förklara det för mig. 
 

Men sen när vi ska sitta i rummet och vara sociala allihoppa blir det ofta tjafs om TVn, vad vi ska titta på och det är jämt någon som skriker. (Nästan i alla fall.) Om det då är jag så blir jag uppskickad på mitt rum. Jag hatar att sitta på mitt rum hela tiden och vara osocial, jag är människa och vi är sociala varelser (med undantag som i alla regler). Men jag vill ha lite ljud runt om mig när jag ska plugga, och då menar jag inte en sur sälunge som kommer och knackar på min dörr och är sur på att jag lyssnar på "förhög musik" (hon ää överkänslig) och sen alvin som grinar i sömnen när han ää kissnödig. Nej, jag vill fortfarande kunna prata med folk, och över facebook funkar inte för mig, för det drar bara min koncentration. 
 
Sen när jag tar upp diskussionen om TV på mitt eget rum så får jag svaret : Nej, men du får jättegärna komma in till oss och ligga i vår säng och kolla på TV. Men antingen är det någon som ligger där eller så är det ngt annat som stör så att man inte kan kolla där. Jag vet inte vad ni tycker, men jag är 17, snart 18. Jag tycker inte om att ligga i mina föräldrars säng. Särskilt inte då mina småsyskon ofta sover där (jag tycker det är äckligt, man kan prata med folk men vid att dela säng går gränsen (om det inte är en pojkvän eller flickvän)). Så nejtack.
 
Äh. Puss på er. Jag har bättre saker i livet för mig än att sitta här och gnälla. Men det ää skönt att skriva av sig när det inte finns någon jag vill prata med..