0

Förändrare

Vet ni vad jag sitter och tänker på just nu? Nej, antog det. Så dum fråga..:) 
 
Jag är en sån människa som tror att jag kan förändra människor. Jag vet inte varför jag tror det eller hur det skulle gå till. Men människor med problem, både fysiska och psykiska. Jag vet, det låter helt sjukt. Men jag tror jag har vart så enda sen jag var liten. Gått runt och tänkt på hur jag skulle kunna sätta igång och träna och peppa en människa som är tjock och har kostproblem. (Det låter väldigt uthängande det där men vet inte hur jag ska kunna omformulera det, men inget mot kraftigare människor, alla ser olika ut och har olika förutsättningar). Men att jag ska kunna hjälpa en människa jag tycker klär sig konstigt eller liknande med att välja kläder och liknande. Återigen låter det otroligt uthängande, för alla ska ha full rätt att klä sig i precis vad de vill utan att folk ska ha någonting att säga om det och så vidare, även om inte dagens samhälle är så så tycker JAG att det borde vara så. Men, det var inte det jag skulle skriva om. Jag skulle skriva att jag är en optimist med stark människotro. Dock bara i liten propotion. Jag tror att människor kan förändra sig, men inte i för stor utsträckning eller vad man ska kalla det, för då tror jag att man tappar sig själv i det. För någonstans bakom allt är det något som har format alla människor till det dem är och tappar man det tappar man bort sig själv. 
 
Krångligt känns det som, men behövde skriva om det och tycker det är intressant. Vad tycker ni om sånt? Har jag rätt eller fel enligt era åsikter?